Morgonfunderingar

Efter många olika varianter på "hur ska båda hinna träna på eftermiddagarna/förkvällen helst innan vandalen nattas??" har jag helt enkelt kommit fram till att om jag ska få lite kvalitet i mina pass utan stress så är det att träna på morgonen som gäller.

Innan jobbet alltså.

Det lilla kruxet är ju dock att jag börjar klockan 7.
Eller helst 6:40 så jag kan flexa lite och hinna med 16:08-tåget hem.

Det innebär att jag alltså måste ta 04:49-tåget in till jobbet.
Det är DÅ, just där på morgonen/mitt-i-natten när klockan ringer, som det känns som en katastrofal ide att träna överhuvudtaget.
Nästan så jag hellre är en tjock slöfock.
Nästan.

Men just nu sitter jag på tåget iallafall.

Vilket leder mig till min andra fundering...
Hur många vuxenpoäng får man när man föredrar att vara varm och således åker till jobbet i termobyxor vs vanligt klädd och frusen?
Igår struttade jag runt i långkallingarna som jag köpte -03, ackompanjerade med stora hål i arsle och gren men ändå är de varmare än många andra byxor i min ägo. Med termobyxorna över gick jag sedan en powerwalk med busfröt och jag frös inte ett endaste dugg =)


Kommentarer
Postat av: Monica

10 vuxenpoäng får man för termobyxor på tåget till jobb!

5 xtra för att man tänker som en vuxen/mamma :)

Postat av: Annelie

Du e galen som tränar så tidigt!

Och termobyxor är sjuuuuukt skönt! Det rekommenderas!

Vuxenpoäng är det.... Men sköna såna:)

Jag älskar mina termobyxor!

2012-02-07 @ 21:29:46
URL: http://Annelieagrell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback