Retreat

I helgen passade vi på att ha en liten retreathelg. Ingen utgång, ingen hets och ingen tokonyttig mat, utan lugnt och skönt med promenader, träning och varandras sällskap.


I fredags belönade vi oss själva för att vi varit duktiga och skött träningen hela veckan, så kl 19 var potatisgratängen, köttet, vitlökssmöret och rödvinssåsen på bordet tillsammans med en flaska rött vi sparat läääänge. Mest för att vi "inte tycker om rödvin". Men oj vad fel man kan ha. Jag har visst gått och blivit vuxen! Makalöst gott var det iaf.
Sen blev det Idol och en promenad i regnrusket.
Till Hemmakväll.
För att köpa lite lösgodis... Hmmm.... 
Men vi resonerade som så, att  skulle vi ha godis så skulle vi ha de på fredagkvällen som var vår belöningskväll.
Sen när vi kom hem så blev det film och en liten besvikelse faktiskt. Visst var godiset gott, men inte så där himmelsk som jag förväntat mig. Och givetvis kom ångesten som ett paket på posten. Så vi slängde faktiskt det sista innan vi gick och lade oss. Vi brukar göra så när vi unnar oss något. Blir det något kvar så slängs det, bara för att det ska vara en belöning för stunden och ingenting som ska kunna locka oss dagen efter oxå.

I lördags blev det film, serier, snabb promenad till gymmet,  fantastiskt bröstpass, 20 min löpning (utan att stanna ännu en gång, dags att öka till en halvtimma?), och lite solning. Skööönt. Sen skulle vi ha bastat men tappade suget, så vi hoppade över det och ägnade lite tid årt vårt Wii istället. Det har ju nästan hunnit damma igen. Sen kom Emma och hennes Nanna och vi såg "De bortglömda" en argentinsk rysare som inte var ett dugg ryslig. Till det var det grönsakssnacks och dip. Gott!

Igår var det bodypump och trots att han trilskades så fick jag med mig C oxå, och jag tror han uppskattade det efteråt iaf. Ny instruktör för oss, och jag vet inte riktigt om jag gillade henne eller inte. Visst är det bra med instruktörer som är pushiga, men när de rynkar pannan om man tar en snabb paus eller ställer sig framför en och hojtar "10 kvar!! 10, 9, 8, 7.." då tycker jag att -hallå tagga ner lite. Alla kör väl efter sina egna förutsättningar eller?
Men hur som helst var det skönt! Totalt skitväder ute dock så blev  ingen promenad, utan tända ljus och myyyyys.




Skön helg, har verkligen  behövt en helg utan "måsten". Christian är ju lite mer aktiv så han vill ju gärna gå ut någon dag/helg, men tack Älskling för denna helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback